Nieuws

 

Op een druk bezocht Cascadis congres kreeg Robert Mekking de vloer voor een sessie over Robotic Process Automation (RPA). Hij hield voor een publiek van communicatie mensen en dienstverleners een verhaal over hoe je dienstverlening (en klantbeleving) kunt verbeteren met de inzet van software robots.

Voor velen in de zaal was het de eerste kennismaking en voor sommigen was het moeilijk voor stellen dat een software robot met 1 keer voordoen een geheel proces zelfstandig kan afhandelen. Een software robot kan zowel helpen bij administratieve taken, het voorbereiden van besluiten en bij het vinden van stukken. Natuurlijk zorgt de robot dan ook voor het versturen van berichten naar de klant. En niet te vergeten het synchroon houden van alle systemen die gebruikt worden, door het besluit of stukken op de juiste manier te archiveren. Daarmee kunnen software robots snel en zonder fouten vragen van burgers beantwoorden, opgevraagde documenten toesturen en aanvragen afhandelen (in meerdere systemen) zonder tussenkomst van mensen. 

Software robots gaan hun intrede doen in de dienstverlening en de eerste leuke projecten heeft MvR & Partners klaar staan. Nieuwsgierig? Neem dan contact met ons op.