Klantcases

Gemeente Alphen aan den Rijn werkt per 31 mei 2016 organisatie breed zaakgericht. Tijdens de grootschalige implementatie van zaakgericht werken is MvR & Partners gevraagd om de tijdelijke rol van teamleider documentaire informatie voorziening (DIV) te vervullen.  

 

De teamleider DIV kwam terecht in een team dat aan de vooravond van een grote verandering stond. Door de digitale manier van werken veranderde de rol van de DIV medewerkers enorm. De eerste uitdaging voor de teamleider was dan ook om de medewerkers bewust te maken van het nieuwe functieprofiel DIV, waarbij de focus kwam te liggen op digitaal werken en waarbij de medewerkers veel meer aan de voorkant van het proces zichtbaar werden. De teamleider DIV heeft deze transitie gecoƶrdineerd en stuurde daarnaast de dagelijkse werkzaamheden aan. Binnen deze rol viel ook het aansturen op kwaliteit en advies geven over functionele oplossingen op het gebied van digitalisering. Als onderdeel van het MT van de afdeling I&A is er een bijdrage geleverd aan professionaliseringsslag van de afdeling en de doorontwikkeling van de digitalisering van het team. 

Onder begeleiding van de teamleider, middels training en begeleiding van de medewerkers, zijn de eerste succesvolle stappen gezet binnen de ambities van de gemeente.