E-dienstverlening

In een steeds verder ontwikkelende wereld van digitaal samenwerken richt e-dienstverlening zich op de belangrijkste vorm: de samenwerking tussen klant en organisatie verbeteren. Een investering in e-dienstverlening levert veel op en zorgt voor het bouwen aan een nog betere (digitale) dienstverlening.  Uw klanten willen graag hun zaken digitaal kunnen regelen, maar dat kan alleen als u zelf uw backoffice op orde heeft. MvR & Partners helpt om belemmeringen weg te nemen en de klantbeleving te verhogen, ook voor klanten die minder digitaal vaardig zijn. 

Uw klanten, burgers of organisaties, willen graag hun zaken digitaal kunnen regelen. U wilt uw klanten digitale diensten verlenen, maar tegelijkertijd ook uw zaken digitaal makkelijk kunnen verwerken. E-dienstverlening helpt daarbij. Dit is een eerste stap richting een toekomst waarin er steeds minder belemmeringen zullen zijn voor uw klanten om digitaal gebruik te kunnen maken van de diensten van de overheid. Zij zullen steeds meer aanvragen kunnen doen die automatisch worden verleend. Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van een nieuw rijbewijs. Dat zal ruimte geven om te werken aan kwaliteitsverbeteringen, bijvoorbeeld het klantcontact of ontwikkeling van medewerkers. Voordat we daar zijn is e-dienstverlening nodig als tussenstap.

Klantbeleving, IT en efficiency hand in hand

E-dienstverlening brengt altijd een trillemma met zich mee. Het gebruik van slimme digitale formulieren (e-formulieren) en/of apps zorgt dat uw klanten de aanvraag of melding digitaal kunnen doen. Uw medewerkers zullen hun werkproces daarop moeten blijven ontwikkelen. Maar tegelijkertijd zijn uw medewerkers afhankelijk van de functionaliteiten van de ICT die aanwezig is.Wij noemen dit een ‘het trillemma van prioriteit’ bij e-dienstverlening. De vraag is: Wat is uw prioriteit in de ontwikkeling van de dienstverlening, de bedrijfsvoering en de ICT-architectuur? 

Samen met uw organisatie zorgen wij dat antwoord gegeven wordt op deze vraag. Vragen die hierbij beantwoord worden zijn onder andere: Welke randvoorwaarden zijn er ten aanzien van het organiseren van de dienstverlening? Hoe kunnen we zorgen dat interne efficiency voordelen niet ten koste gaan van een verlaagde participatie en dienstverlening? Klantbeleving, IT en efficiency moeten hand in hand gaan. Wij helpen u met het bepalen van een visie, het maken van keuzes en de functionele  inrichting.

 

 

MvR levert:

  • Strategisch advies 
  • Inrichting processen 
  • eFormulieren

Meer weten?

Olav

Neem contact op met

Olav Allema

Consultant

olav.allema@mvr.nl

085 401 59 64